خدمات ویژه
شماره های تماس: 7-03135548151

فواید شگفت انگیز کره بادام زمینی

 

از جمله فواید کره بادام زمینی کاهش احتمال ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های تخریب کننده اعصاب و کنترل آلزایمر می باشد. کره بادام زمینی همچنین منجر به کاهش فشار خون شده و احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی و قارچی را کاهش می دهد.
ترکیبات سودمند موجود در کره بادام زمینی به شرح ذیل می باشد:

    پروتئین
    کربوهیدرات
    اسیدهای چرب اشباع نشده
    ویتامین ای
    ویتامین ث
    ویتامین آ
    سدیم
    منیزیم
    کلسیم
    منگنز
    فسفر
    آهن
    کوپر
    زینک
    سلنیم
    ریبوفلاوین
    ویتامین ب 3
    تیامین
    ویتامین ب 5
    ویتامین ب 6


افرادی که به صورت منظم از کره بادام زمینی و دیگر محصولات بادام زمینی استفاده می کنند، میزان بیشتری پروتئین، چربی های غیر اشباع (چربی های مفید)، فیبر، ویتامین آ و ای، فلوت، کلسیم، منیزیم، زینک، آهن، پتاسیم و دیگر مواد مغذی را دریافت می کنند. بادام زمینی حتی ذره ای چربی اشباع شده (چربی مضر) ندارد و شما بدون نگرانی در مورد اضافه وزن در بازه های زمانی مشخص قادر به استفاده از آن می باشید. بادام زمینی حتی می تواند روند کاهش وزن را تسهیل کند.

 


برخی از فواید کره بادام زمینی به شرح زیر می باشد:
1. منبع غنی پروتئین محسوب می شود:
حدود 100 گرم از کره بادام زمینی حاوی 25 تا 30 گرم پروتئین می باشد. این پروتئین ها در بدن به آمینو اسیدها تجزیه می شده و توسط تک تک سلول ها برای ترمیم بدن استفاده می شوند.


2. سطح کلسترول خون را کاهش می دهد:
میزان چربی های موجود در کره بادام زمینی، تقریبا برابر با میزان چربی های موجود در روغن زیتون می باشد. کره بادام زمینی حاوی هر دو نوع چربی های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده می باشد که هر دو نوع آن برای حفظ سلامتی ضروری می باشند. این چربی ها اشباع نشده می باشند و مصرف آن ها به هیچ عنوان سلامت قلب را تهدید نمی کند. چربی های اشباع نشده (مفید) موجود در کره بادام زمینی باعث کاهش سطح کلسترول خون می شوند.


3. احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد:
با مصرف منظم کره بادام زمینی احتمال ابتلا به دیابت نوع دو کاهش می یابد. کره بادام زمینی علاوه بر این که حاوی مقادیر بالایی از پروتئین می باشد، منبع غنی از چربی های اشباع نشده (مفید) نیز محسوب می شود. چربی های اشباع نشده منجر به تحریک عملکرد انسولین در بدن می شوند. طبق تحقیقات اثبات شده است که با مصرف منظم کره  بادام زمینی و دیگر انواع مغزیجات احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم به طرز چشمگیری کاهش می یابد.


4. منبع غنی از انواع ویتامین ها محسوب می شود:
کره بادام زمینی حاوی انواع بسیار زیادی از ویتامین ها می باشد که برای حفظ سلامت بدن و ارتقا عملکرد آن ضروری می باشند. ویتامین آ برای بینایی مفید می باشد. ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و منجر به تسریع روند بهبود زخم های ساده و ابتدایی می شود. از طرف دیگر ویتامین ای موجود در کره بادام زمینی یکی از عناصر بسیار ضروری برای تجزیه اسیدهای چرب و جلوگیری از مسدود شدن جریان خون در رگ ها به دلیل تجمع چربی ها می باشد.


5. حاوی آنتی اکسیدان می باشد:
کره بادام زمینی منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در کره بادام زمینی رزوراترول می باشد. این آنتی اکسیدان قادر به کنترل برخی از انواع خاص سرطان، بیماری های قلبی، آلزایمر، بیماری های ویروسی و قارچی و بیماری های تخریب کننده اعصاب می باشد.
حاوی عناصر ضد سرطان می باشد:
کره بادام زمینی حاوی ب- سیتوسترول، نوعی فیتوسترول می باشد که قادر به مبارزه با سرطان  به خصوص سرطان روده، پروستات و سرطان پستان می باشد. بادام زمینی و کلیه محصولات تولید شده از بادام زمینی مانند روغن بادام زمینی و کره بادام زمینی منابع غنی از فیتوسترول (کلسترول گیاهی) می باشند.


6. منبع غنی از منیزیم می باشد:
منیزیم یکی از ضروری ترین عناصر موجود در بدن ماست. وجود آن در بدن به بیش از 300 فرایند زیست شیمیایی ضروری برای بقای انسان، کمک می کند. کره بادام زمینی منبعی غنی از منیزیم محسوب می شود. حدود 42% منیزیم مورد نیاز ما به صورت روزانه می تواند از طریق مصرف کره بادام زمینی تأمین شود. منیزیم نقش بسیار مهمی در استحکام ماییچه ها، استخوان ها و سیستم ایمنی بدن دارد. منیزیم همچنین منجر به تنظیم سطح قند خون و فشار خون می شود.


7. منبعی غنی از پتاسیم می باشد:
کره بادم زمینی منبع غنی پتاسیم نیز محسوب می شود که به عنوان الکترولیت عمل کرده و منجر به برقراری اعتدال در سطح مایعات بدن می شود. در مقایسه با سدیم، که به صورت مستقیم بر دستگاه گردش خون و قلب فشار وارد کرده و منجر به افزایش فشار خون می شود، پتاسیم هیچ گونه فشاری بر دستگاه گردش خون و قلب وارد نمی کند. در حقیقت، پتاسیم هیچ ضرری برای قلب نداشته و به وفور در کره بادام زمینی یافت می شود.


8. احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد:
سنگ کیسه صفرا یکی از مشکلات شایع کشورهای صنعتی می باشد که اکثراً در اثر اضافه وزن، رژیم غذایی ناسالم، برخی انواع خاص داروهای کلسترول و داروهای ضد بارداری ایجاد می شود. طی یک تحقیق مشخص شد که مصرف منظم کره بادام زمینی و دیگر انواع مغزیجات، در طول دو دهه در زنان منجر به کاهش احتمال بروز سنگ های صفراوی می شود.


9. منبع غنی از فیبر می باشد:
کره بادام زمینی و بادام زمینی هر دو منابع غنی فیبر می باشند. یک فنجان یا به صورت تقریبی 125 گرم بادام زمینی و کره بادام زمینی به ترتیب دارای 12 و 20 گرم فیبر می باشند. فیبر یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی سالم محسوب می شود. کمبود فیبر می تواند منجر به مشکلات سلامتی بسیار جدی مانند یبوست، دیابت، افزایش کلسترول و انواع بیماری های قلبی شود.


حساسیت به کره بادام زمینی و دیگر مشکلات سلامتی
یکی از بزرگتری خطرات احتمالی مرتبط با مصرف کره بادام زمینی و بادم زمینی، داشتن حساسیت به آن می باشد. از جمله علایم حساسیت شامل حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، آسم و آنافیلاکسی می باشد. آنافلاکسی در صورتی که درمان نشود می تواند کشنده باشد