خدمات ویژه
شماره های تماس: 5-03135112051
  • -  فعالیت بدنی منظم و مداوم؛ سه یا چهار دوچرخه سواری، هر بار بمدت حداقل 30 دقیقه
  • -  باقی ماندن در محدوده وزن سلامت. این مسأله درکاهش ابتدا به اکثر سرطان ها علاوه بر سرطان دستگاه گوارش موثر است؛ پس - در صورتی که اضافه وزن سلامت برسید.
  • - عدم استفاده از نوشیدنیهای الکلی
  • - عدم استعمال دخانیات

 

              اصول کلی در انتخاب رژیم غذایی مناسب:

  • کاهش چربی مصرفی؛ به عبارتی حداکثر 30% کل انرژی دریافتی فرد باید از چربیها تامین گردد. خصوصاً کاهش اسیدهای چرب اشباع نظیر روغن حیوانی، روغن جامد و ...
  • افزایش مصرف غذاهای حاوی فیبر نظیر نان سبوس دار، غلات، حبوبات، میوه ها و سبزیجات تازه
  • مصرف گوشتها( خصوصاً گوشت قرمز) تا حداقل مورد نیاز کاهش یابد. همچنین جایگزینی گوشت سفید و کم چرب نظیر گوشت مرغ و ماهی با گوشت قرمز و پرچرب توصیه می شود.
  • دریافت کلسیم به مقدار کافی در روز؛ که بهترین منبع آن شیر و ماست کم چرب می باشد.
  • مصرف مکمل های ویتامینی یا مواد معدنی؛ در صورت نیاز و با تجویز پزشک معالج.
  • توصیه می شود در مواقع پخت غذا از روش های پخت کم چربی نظیر آب پزکردن، تنوری یا بخار پز کردن به جای سرخ کردن در روغن و کباب کردن روی ذغال استفاده شود.
  • از مصرف مواد غذایی حاوی نگهدارنده ها مایونز، کنسرو، کمپوت و ... تا حد امکان خودداری کنید.
  • افزایش مصرف میوه و سیزیجات تازه
  • کاهش مقدار نمک مصرفی روزانه
  • کاهش مصرف قندهای ساده
  • استفاده بیش از برخی مواد غذایی مفید شامل گوجه، زردچوبه، زرشک، ساق دارچین

             تغییرات لازم در روش زندگی

  • فعالیت بدنی منظم و مداوم؛ سه یا چهار جلسه ورزش در هفته، نظیر پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری، هر بار بمدت حداقل 30 دقیقه
  • باقی ماندن در محدوده وزن سلامت
  • عدم استفاده از نوشیدنیهای الکلی